lördag 26 februari 2022

14 år

 14 år. 

1/4 del av mitt liv har hon funnits hos mig. Dag som natt. Inte fysiskt, men psykiskt och djupt in i hjärta och själ.
För trots att vi är ifrån varandra en del nätter, så är det jag som har ansvaret. Mig dom ringer om något händer, mig dom ringer om dom har en fråga. Mig hon ringer om hon vill något.

Jag&Du, Maya.,. Du&Jag.. Bästa teamet.. forever..

Vi är med varandra ikväll. Jag ska baka kladdkaka, en väldigt god. Min alldeles egna. Brynt smör, är något av det godaste som finns.. både i glass, på filen, i kladdkakan, i Sandefjordsåsen, i godiset.. i allt..
Länge leve smöret..

Mayas assistent ska gå nu, så bakning och matlagning, och sen kör vi en tvagning av en styck liten tonåring.

En förväntansfull. En glad. En strålande tös som lyser av livsglädje..

Imorgon pappa, imorgon..

/Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar