tisdag 8 mars 2022

Tiden. Denna tid..

.. som tickar på, som sand rinner i timglaset och aldrig tar den slut, förutom vår. Din och min. Vad gör vi med den, den värdefulla fantastiska tiden..

Jag vet vad jag gör. Tar hand om min lilla tjej och mig, jag gör så gott jag kan och tar hand om min son på det viset att vi snackar och ses, åker och fiskar när det passar och, yes precis, när vi har tiden.

Jag skapar oxå, min egna tid, försöker så gott jag kan finna en balans på kvalitetstid och det jag vill, så passar på att gå till fik och dricka min Americano och skriva. Bara nån timme eller två. Skriva. Vad jag älskar det. Förtrollande ord. Som flätor av vackra ting.

Leka med det, berätta och förtälja. Prioriterar vad jag skriver. Ibland är det sådant som är ett måste, jobbrelaterat, men allra oftast är det för mig och i sinom tid för er. 

Tänk om, tänk om.. 

.. den en gång blir klar, boken jag så gärna vill skriva, välkomna alla in i min hjärna. I mitt hjärta och själ..

Kärleken och omtanken. Det goda i livet. Det goda och vackra. 

Bemöta ondskan med godhet, trots att det är en orättvis kamp så måste vi, vi måste för att kunna behålla det vi har. 

Lev, lev och njut.. 

/Uffe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar