fredag 25 mars 2022

 Dagar och nätter vävs ihop, blir något av en helhet. Drömmen kan vara dagen, natten är dagen och båda ger sorg och glädje. Kärlek och agg. Hand i hand med kontrasterna. Ljust och mörkt. Vitt och svart. Liv och död. 

I gränslandet vandrar vi. 

Har många tankar just nu, om framtiden, jag börjar inse att det kanske är just därför som mitt mående inte är på topp, att ångest och oro smugit sig in i mitt inre. I hjärta och själ och skuggar tankarna. Det är därför så skönt att känna när solens strålar bryter igenom i molnens luckor. 

Förändringskurvan. När paniken och ångesten skriker och man tror att livet aldrig kommer bli som det en gång var. När man ser allt som varit tryggt och vackert, håller på att sjunka och bara vara ett fint minne.

Nu är det dags att agera. Nu måste vi, eller jag, förbereda och göra det jag kan för att vår framtid ska bli lika trygg och full av kärlek och förtroende som den har varit..

Bloggskrivandet kommer gå upp och ner. Jag fortsätter, men har andra projekt igång. Där jag hoppas att fler, hela världen, får mitt budskap.

Lev. Älska. Le. Respekt för våra medmänniskor och låt godhet segra över ondskan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar